Zachęcamy do zapoznania się z artykułem portalu Agropolska.pl dotyczącego starań Krajowej Rady Lekarsko-Weterynaryjnej o uwzględnienie lekarzy weterynarii w pierwszym etapie szczepień w ramach konsultacji społecznych Narodowego Programu Szczepień Przeciwko Covid -19. http://bit.ly/39w4J6i

Zachęcamy do zapoznania się z artykułem portalu Agropolska.pl dotyczącego starań Krajowej Rady Lekarsko-Weterynaryjnej o wypłatę lekarzom weterynarii zaległych pieniędzy za zadania z wyznaczenia powiatowych lekarzy weterynarii.  http://bit.ly/3qhbDTJ

Zachęcamy do zapoznania się z materiałem Telewizji Polskiej na temat zagrożeń wynikających ze stosowania nielegalnych produktów leczniczych weterynaryjnych z udziałem Marka Mastalerka Sekretarza Krajowej Rady Lekarsko-Weterynaryjnej.

Wiceminister rolnictwa Szymon Giżyński poinformował, że otrzymał informację od Głównego Lekarza Weterynarii, iż wszystkie zaległe wynagrodzenia dla lekarzy weterynarii realizujących zadania z wyznaczenia powiatowych lekarzy weterynarii zostały w całości uregulowane.

pismo MRiRW

Wiceminister rolnictwa Szymon Giżyński w odpowiedzi na interpelację poselską przyznał, że zaległości wobec lekarzy weterynarii za czynności wyznaczone wynosiły 2,3 mln. zł i dotyczyły 641 osób. Poniżej prezentujemy link do interpelacji wraz z odpowiedzią.

odpowiedź MRiRW

Prezes Krajowej Rady Lekarsko-Weterynaryjnej Jacek Łukaszewicz wystosował do Michała Dworczyka Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów i Pełnomocnika Rządu ds. szczepień na COVID-19 pismo w sprawie uwzględnienia lekarzy weterynarii w Narodowym Programie Szczepień przeciwko COVID-19 w sekcji VI - Kolejność szczepień w Etapie II ze względu na ich działalność jako osoby bezpośrednio zapewniające funkcjonowanie podstawowej działalności państwa i narażone na zakażenie ze względu na częste kontakty społeczne.

pismo do KPRM

W związku z wejściem w życie instrukcji Głównego Lekarza Weterynarii nr GIW pr. 0200.1.22.2020 z 5 listopada 2020 r. w sprawie wyznaczania lekarzy weterynarii do wykonywania czynności urzędowych i osób do wykonywania czynności pomocniczych oraz sposobu prowadzenia listy takich osób, Prezes Krajowej Rady Lekarsko-Weterynaryjnej wystosował pismo do Głównego Lekarza Weterynarii w niniejszej sprawie.

pismo do GLW

Prezentujemy pismo Prezesa Krajowej Rady Lekarsko-Weterynaryjnej z prośbą o podjęcie działań zmierzających do nowelizacji art. 16 ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. o inspekcji weterynaryjnej oraz odpowiedź Dyrektor Departamentu Bezpieczeństwa Hodowli i Produkcji Zwierzęcej MRiRW na przedmiotowe pismo.

pismo KILW

odp.MRIRW

Zachęcamy do zapoznania się z pismem Przewodniczącej Ogólnopolskiego Związku Zawodowego Pracowników Inspekcji Weterynaryjnej kierowanym do Prezesa Rady Ministrów w sprawie blokady środków przeznaczonych na nagrody i dodatki zadaniowe.

pismo OZZPIW

kartka3

Zamieszczamy pismo Głównego Lekarza Weterynarii dotyczące przemieszczania zwierząt towarzyszących podróżnym z Unii Europejskiej do Wielkiej Brytanii.

pismo GLW

Styczeń 2021